Druhy technik (taijutsu, ninjutsu, apod.)
Konoha NFFORPG Informační Stránka :: Herní informace a mechanismy :: Herní informace a mechanismy :: Informace a mechanismy
Strana 1 z 1
Druhy technik (taijutsu, ninjutsu, apod.)
Kuchiyose no Jutsu
Kuchiyose no Jutsu je časoprostorová technika, s jejíž pomocí si dokáže ninja na pomoc přivolat nějakého summona, což je obvykle zvíře, se kterým má uzavřenou smlouvu stvrzenou svým otiskem prstu a krví, kterou poté k této technice vždy potřebuje, aby rukou kterou poskytl svůj otisk mohl svého summona přivolat. Takto přivolaný summon může a nemusí ninjovi v dané situaci pomoci, to záleží na situaci a také na samotném summonovi. Přivolávací smlouva je platná i po smrti ninji, dokud není zničena, čehož lze využít například tehdy, když chcete onoho summona přivolat, aniž byste s ním měli podepsanou smlouvu. Stačí vám k tomu totiž jen krev toho, co onu smlouvu podepsanou má, a chakra, kterou summon přijme. Podle chakry dokáže ale onen summon poznat, kdo se ho snaží přivolat, a rozhodnout se zda ono přivolání vyslyší, či ne. Má-li zrovna na práci něco důležitějšího, může vám tento summon poslat i nějakého jiného namísto sebe.
Dbejte proto na dobré vztahy se svými summony, protože takový summon nemůže být přivolán proti své vůli, může se kdykoli vrátit tam odkud přišel, ale také může být odvolán uživatelem techniky, pro případ, že by svého summona uživatel nějak rozlítil, a ten se rozhodl vyprášit kožich jemu, namísto nepřítele.
Někteří summoni mohou také nosit ochranné čelenky, symbolizující jejich oddanost a náležitost některé ze Skrytých vesnic.
Kuchiyose no Jutsu může také sloužit pro přivolávání různých pomůcek, loutek nebo nástrojů, na což není uzavírání smlouvy a oběť krve potřeba. V takovém případě se ale už jedná o samostatné techniky, od této pouze odvozené, jako je třeba Kuchiyose: Rashoumon.
Bez nějakých dodatečných pravidel a upřesnění by se mohla ve hře tato technika pěkně zvrtnout, a proto jsme ji zde krapet upřesnili.
Faktem zůstává, že úroveň ninji a jeho chakry rozhoduje o tom, jak silné přivolání může ninja provést a jak dlouho mu vydrží. Na tom je postaveno následující:
Nejsilnější summon, kterého může každý ninja vyvolat, bude vždy takový, který je o jednu úroveň slabší než onen ninja. Např. provede-li Kuchiyose no Jutsu chuunin, nejsilnější summon co může přivolat bude úrovně pokročilého genina.
Co se počtu týče, bylo by vážně problematické, kdyby se někdo rozhodl vyvolat celý žabí národ naráz, a tak jsme počet summonů, které lze mít najednou přivolané na pomoc, omezili na deset, k čemuž se váže tato rovnice možných kombinací summonů dle jejich úrovní:
1 Sannin=2 ANBU=4 jounini=8 pokročilých chuuninů=16 chuuninů=32 pokročilých geninů=64 geninů
Pro vysvětlení, je-li vaše postava například na úrovni pokročilého chuunina, může si přivolat jednoho summona úrovně chuunina, nebo dva summony úrovně pokročilého genina, nebo jednoho summona úrovně pokročilého genina a dva summony úrovně genina, a nebo prostě čtyři summony úrovně genina.
Počet přivolaných summonů však nikdy nesmí překročit deset.
I Kuchiyose no Jutsu spotřebovává chakru a proto ji není možné udržet věčně. Po nějakém čase se zruší a přivolané zvíře se vrátí tam, odkud se vzalo.
Doba trvání přivolání záleží na všech možných faktorech, jako je síla uživatele techniky nebo síla přivolaného zvířete či počet přivolaných zvířat.
Následující tabulka toto zobrazuje, s tím, že jsme pro příkladné znázornění zvolili postavu na úrovni S-rank:
Rozhodne-li se ninja přivolat víc zvířat naráz, dělí se počet postů, během kterých přivolání summonů trvá, počtem přivolaných zvířat (a zaokrouhluje se nahoru).
Příklad:
Postava na úrovni jounina může přivolat například jedno zvíře na úrovni pokročilého chuunina, jehož přivolání vydrží čtyři posty, než se zruší a zvíře opět zmizí.
Ta samá postava může ale také místo jednoho zvířetepřivolat víc zvířat naráz.
Například jedno zvíře na úrovni chuunina a dvě na úrovni pokročilých geninů. V takovém případě bude přivolání zvířete na úrovni chuunina trvat dva posty (protože 6:3=2) a přivolání obou zvířat na úrovni pokročilých geninů tři (protože 8:3=2,6 což je zaokrouhleno nahoru 3).
Tato časová omezení se na Kuchiyose no Jutsu vztahují jen tehdy, je-li přivolané zvíře využito jako pomoc při řešení nějaké zásadní situace, jako je souboj nebo jakákoliv jiná situace, jejíž výsledek by přítomnost summona nějak zásadně ovlivnila a rozhodla o dalším vývoji děje.
V praxi to znamená, že může mít postava nějakého summona přivolaného trvale, bez časových omezení, pokud se na něm třeba jen vozí, povídá si s ním, nebo spolu či s okolím jakkoliv jinak jednoduše interagují.
Rozhodnutí, zda by se na danou situaci měl či neměl vztahovat časový limit, je vždy hlavně na dozorci (senseii, adminovi).
Speciální pravidla:
Za přivolaného summona může hrát i někdo jiný, než hráč, jehož postava přivolání provedla.
Takového summona si může klidně sepsat nějaký jiný hráč ze hry, se kterým se na tom domluvíte, a hrát za něho on, místo vás
V takovém případě budete hráčský post psát spolu, jinak řečeno obě reakce vložíte do příspěvku hráče postavy, co Kuchiyose no Jutsu provedla. Vy za vaši postavu a váš kamarád za svého summona.
Ale POZOR! Za tohoto summona smí hrát pouze jeho tvůrce, takže se dobře rozmyslete, kdy ho přivoláte (pokud víte, že je dotyčný třeba na dva týdny mimo civilizaci, uděláte lépe, když přivoláte jiné zvíře, kvůli zachování plynulosti děje. Pořád totiž platí pravidlo 4 dnů, přestože píšete jeden příspěvek de facto dva).
Summonů, hraných jinými hráči, můžete mít přivoláno klidně i víc naráz. Všechny je ale musí hrát vždy jeden a ten samý hráč (opět kvůli plynulosti děje, protože s narůstajícím počtem hráčů narůstá doba, kterou je na odepsání potřeba).
A pro ty, co sepsání takovéhoto summona zvažují, máme příjemné sdělení na konec: Za posty, které sepíšete společně se svým kamarádem, který vašeho summona přivolal, dostanete body i vy, které můžete posléze přidělit kterékoliv z vašich hráčských postav, které ve hře máte.
V arzenálu může mít hráč summonů kolik chce a tak si může vybírat, kterého chce kdy přivolat. Musí při tom ale vždy dbát zde zmíněných pravidel.
Výjimky z těchto pravidel možné jsou, ale pouze po konzultaci s admin týmem, určení povahy výjimky, a jejím schválení. Nebojte se proto na nás obrátit s jakýmkoliv dotazem či myšlenkou, co vás napadne. Zároveň ale nečekejte, že budeme povolovat výjimky jak na běžícím páse.
Své summony musíte samozřejmě před tím, než je začnete herně využívat, sepsat dle formuláře pro tvorbu summonů, který naleznete na hlavní stránce (http://147.32.8.168/?q=node/73559), a poslat ke schválení na herní mail (NarutoFFgame@seznam.cz).
Taijutsu
Jsou všechny techniky, které mají svůj základ v bojových uměních nebo se zakládají na přirozených lidských schopnostech. Jinými slovy taijutsu je technika, při které uživatel používá svou fyzickou sílu přímo, místo toho, aby ji převáděl na chakru, díky které může provádět ninjutsu nebo genjutsu. To znamená, že použití jakékoli taijutsu techniky je mnohem rychlejší než použití ninjutsu nebo genjutsu technik. V některých případech se využívá chakra, aby se zesílily účinky použité taijutsu techniky. To využívají obzvláště členové klanu Hyuuga ve svém bojovém stylu Juuken. Ale všeobecně vzato, uživatelé taijutsu zřídkakdy využívají chakru ve svých útocích.
Ninjutsu
Odkazuje na téměř jakoukoli techniku, při které se používá chakra a která umožňuje uživateli dělat něco, co by za jiných okolností dělat nemohl. Avšak ne jako genjutsu, které pomáhá vytvářet iluze, účinky ninjutsu jsou reálné. Při ninjutsu se musí používat chakra a většinou i ruční pečetě, aby bylo ninjutsu účinné. Rukama se tvoří jednotlivé pečetě dané techniky a během toho se shromažďuje potřebná chakra. Někteří jsou však v této třídě tak sběhlí, že potřebují na danou techniku minimum ručních pečetí, někdy dokonce žádné.
Genjutsu
Genjutsu funguje tak, že uživatel manipuluje s chakrovým prouděním v mozku nepřítele, a díky tomu může ovládat smyslové vnímání své oběti.
Je velice podobné prosté hypnóze.
Jeho zrušení uživatel nepozná a ani nemůže sloužit jako nějaká forma detekce, jelikož uživateli nepomáhá odhalit pozice svých cílů.
Každé genjutsu má obvykle jen jeden konkrétní efekt, který bude během nepřítelova uvěznění v genjutsu neměnný.
Např. pokud bude mít genjutsu za účinek to, že nepřítel uvidí obřího pavouka, jak se na něho řítí, končí to tím pavoukem a uživatel už nemůže přidávat další efekty, jako třeba oheň kolem nepřítele či tak podobně.
- POPIS A DĚLENÍ GENJUTSU:
Podle efektu můžeme rozdělit genjutsu na tři typy:
1) Iluze, která je soustavně a vědomě řízená uživatelem, dokud je oběť na dosah jeho techniky.
2) Iluze, kterou vpraví uživatel do mozku oběti, ale ta je následně podmíněná podvědomím oběti, tudíž uživatel nemá v moci jaký efekt bude na oběť genjutsu mít.
Toto je méně náročná, než první možnost.
3) Iluze, která začne působit ihned, jak je oběť do genjutsu chycena, a která se nemůže přizpůsobovat nebo měnit, jelikož ji uživatel prostě jen vpraví do mozku oběti a dál neovládá.
Toto je nejjednodušší z těchto tří možností.
Náročnost a efektivita genjutsu se také odvíjí od jejich rozsahu:
1) Genjutsu mohou mít jen jeden konkrétní cíl. Uživatel svou oběť cíleně chytne do genjutsu.
To je nejméně náročné na chakru.
2) Uživatel může do svého genjutsu vědomě chytit víc cílů naráz. Čím víc cílů, tím náročnější na chakru iluze je.
3) Uživatel může chytit do svého genjutsu všechny osoby v daném rozsahu, o kterých ani nemusí vědět. Genjutsu jednoduše působí na všechny v dosahu, a jako takové je z těchto tří možností na chakru nejnáročnější. Jedná se obvykle ale jen o taková genjutsu, jejichž efekt je pevně dán a nemůže být tedy uživatelem nijak ovládán. Přeci jen moc dobře nejde cíleně ovládat takové genjutsu, o kterém uživatel ani neví, že na někoho působí.
Některá genjutsu je možné použít na konkrétní místo a ovlivnit jím všechny, co se dostanou na dosah. Takové techniky se obvykle používají například k maskování tajných vchodů nebo předmětů, které mají zůstat skryty okolí, či ke zmatení oběti či vytvoření pasti tím, že uživatel vytvoří iluzi rovné cesty tam, kde je ve skutečností prudký sráz.
Čím větší efekt má technika mít, tím náročnější je.
Tato genjutsu ovšem obvykle vyžadují nějaký zdroj, umístěný v dané oblasti, kterým může být prakticky cokoliv. Svitek umístěný někde v oblasti, samotný uživatel někde skrytý a udržující techniku aktivní, nějaký speciální předmět s pečetí, nebo pečeť jako taková.
Genjutsu se dále dělí podle smyslů, přes které působí:
1) Zraková genjutsu – Do těchto technik chytá uživatel svou oběť pomocí zraku. Může jít o zvláštní pohyb těla, zbraně, nebo o skládání pečetí, které bude mít na oběť hypnotický účinek a polapí ji v genjutsu.
K polapení do genjutsu tak stačí kolikrát jediný, letmý pohled.
2) Zvuková genjutsu – Do těchto technik může uživatel chytit svou oběť pomocí jejího sluchu. Může k tomu využít jednorázového, specifického zvuku a nebo hudby či zpěvem.
Největší výhodou těchto technik je, že skýtají uživateli jistou anonymitu při jejich užívání. Na druhou stranu se dá uživatel podle zvuku či hudby lehce vystopovat.
Zvuková genjutsu je možné aplikovat dvěma způsoby:
a) Jednorázovým zvukem, jako je třeba cinknutí rolničky, břinknutí čepele o čepel, nebo hrábnutí do strun,
b) a nebo soustavnou hrou na hudební nástroj. V tomto druhém případě ale genjutsu přestane účinkovat hned, jakmile oběť hudbu přestane slyšet.
3) Doteková genjutsu – Tyto iluze působí na oběť kontaktem s uživatelem genjutsu. Obvykle je využívají ti, co se specializují na taijutsu a iluze používají jako doplněk. Další možností je kontakt s uživatelovou chakrou, ke kterému dojde nějakou nepříliš útočnou formou, jako je plivnutí vody s chakrou na oběť, závan větru, vytvořený fuutonem uživatele, a tak podobně. Kdyby měl být tento způsob příliš násilný, hrozilo by, že by oběť z genjutsu vytrhl hned, jak by se do něho chytila.
4) Pachová genjutsu – Tyto iluze využívají čichu oběti, s jehož pomocí ji uživatel do genjutsu chytá.
Obvykle k tomu využívá konkrétní zdroje všemožných pachů, které strategicky rozmisťuje po bojišti, nebo blízko své oběti. Jediný nádech tohoto pachu pak způsobí, že se oběť chytí do genjutsu.
Nevýhodou těchto genjutsu ale je, že silnější genjutsu obvykle vyžadují soustavné vnímání pachu. Jakmile se v takovém případě oběť dostane mimo pole působení pachu, genjutsu brzo odezní.
5) Chuťová genjutsu – Aneb takzvané „kulinářské umění“. Uživatelé těchto technik chytají své oběti do genjutsu obvykle pomocí jídla, nebo pití, které oběti podstrčí. Mohou ho napustit vlastní chakrou přímým dotykem jídla nebo pití, či do něho přimíchat kousky papíru, napuštěné jejich chakrou, vyrobeného ze zvláštního stromu, který se mimo jiné používá také k určování živelné podstaty chakry. Metoda s papírkem je efektivnější z toho důvodu, že se chakra v potravě udrží déle, zatímco jinak by vyprchala prakticky do minuty.
Tato metoda je ideální pro ty, kteří rádi jednají ze stínů, aniž by si sami špinili ruce nebo nějak extra riskovali.
Speciální třídou jsou takzvaná Ningenjutsu:
Tato genjutsu jsou velice silná a tudíž záležitostí jen skutečných mistrů v oboru genjutsu, jelikož chytají svou oběť do iluze pomocí ninjutsu technik.
Uživatel těchto technik ovládá svou chakru již neméně dobře, než zkušený medik. Dovede svou oběť uvrhnout do genjutsu například pomocí záblesku, způsobeného bleskovou technikou, nebo žárem své ohnivé techniky.
Součástí síly genjutsu je rovněž úroveň obtížnosti, jak se z nich dostat:
1) Nejslabší techniky obvykle stačí prohlédnout, a ony se zruší samy.
2) Silnější techniky už jen tak zrušit nejde, a tak je potřeba přinutit tělo k procitnutí silnou bolestí, jako je třeba pobodání se kunaiem nebo tak podobně, která ho vytrhne z hypnózy a techniku zruší.
3) Opravdu pokročilé techniky už nejde zrušit nijak jinak, než cíleným a zkušeným narušením toku vlastní chakry, provedeným pomocí takzvaného hmatu „Kai“, jehož ovládnutí je schopný zvládnout ninja na úrovni chuunina a výš.
4) Skutečnou špičkou všech genjutsu jsou takové techniky, které nelze zrušit ani pomocí „Kai“. Z takových technik může oběť dostat leda někdo druhý, co do jejího těla vpraví silný impulz vlastní chakry a násilně tak naruší tok chakry obětí, čímž ji z techniky vysvobodí.
Je tu ale ještě druhá možnost, která není dostupná však každému. Skutečným mistrům v práci s chakrou se může podařit narušit svůj chakrový tok dostatečně silným impulzem, aby se i z takovéto iluze dostali jen pomocí vlastních sil. Něco takového je ale stejně náročné, jako použití techniky třídy S.
Mistry v práci s chakrou se myslí postavy, zaměřené na genjutsu (musí ovládat alespoň tři A-rank genjutsu), medici (musí ovládat alespoň dvě A-rank lékařské techniky), nebo uživatelé ninjutsu (musí ovládat alespoň jedno S-rank ninjutsu).
Senjutsu
Techniky, při kterých je uživatel schopen nasbírat a využívat přírodní energii z okolí. Ti, kteří se učí tuto energii shromažďovat z okolí, se taktéž musí naučit smísit tuto energii s mentální i fyzickou energií a udržet tyto tři energie v naprosté rovnováze. Přidáním nové energie vzniká i nová chakra tzv. Senjutsu chakra (viz. článek Druhy chakry. Tato chakra je viditelná pouze pro ty, kteří prošli tréninkem senjutsu. Pouze ninjové s obrovskou zásobou chakry jsou schopni shromáždit přírodní energii, aby se dostali do tzv. Sennin módu (Cesta mudrce)(popis této techniky naleznete ZDE).
Bariérová ninjutsu
Tyto techniky vytváří pomocí chakry neprostupné bariéry. Může se jednat o bariéru, kterou je schopen vytvořit jeden člověk i o bariéry, které potřebují k vytvoření více subjektů či zdrojů chakry. Uživatel/é mohou bariéru ovládat a využít ji jako ochranu či past, do které uvězní nepřítele. Rovněž je možné ovlivnit, co onou bariérou projít může, a co ne.
Klonové techniky
Jsou techniky, které vytvoří kopii/e uživatele nebo předmětu, který používá. Standardní Klonová technika je jedna z nejzákladnějších technik ninjutsu. Navzdory tomu jsou tyto techniky velmi univerzální a mohou sloužit k odvrácení či oklamání nepřítele. Různé vesnice si postupem času vytvořily své vlastní specifická klonová jutsu. Vedle těchto částečně upravených klonových jutsu existují i další, které jsou extrémně náročné a naučí se je jen velmi malý počet ninjů.
Kombinovaná jutsu
Také synchronizované techniky, se týkají odvětví, která využívá kombinaci dvou a více již existujících technik. Při správném načasování se jednotlivá jutsu spojí a vytvoří tak mnohem mocnější jutsu, které představuje jejich kombinaci. Mohou je používat parťáci, ale i jednotlivci pomocí např. klonových technik.
Fuuinjutsu
Typy jutsu, které pečetí/uchovávají osoby, chakru, předměty s celou řadou dalších věci v nějakém objektu či bytosti.
Tajná jutsu
Techniky, které se dědí z generace na generaci v některých rodinách či oblastech. Skupiny, které tyto jutsu vlastní jsou velmi tajnůstkářské a snaží se o takovýchto technikách moc nemluvit. Jejich úkolem je zajistit, aby se nikdo kromě povolaných osob toto jutsu nenaučil, či jej nezneužil.
Juinjutsu
Taktéž Techniky prokletých pečetí, které využívají toho, že uživatel přiměje svou "oběť" k poslušnosti. Při použití pečetě na těle oběti přenáší uživatel obvykle schopnosti oběti pod svou kontrolu, ale to už záleží na kýženém účinky konkrétní prokleté pečeti, který se může lišit dle techniky.
Bukijutsu
Techniky, týkající se použití zbraní. Do této kategorie spadají veškeré techniky, ke kterým je zapotřebí jakékoliv zbraně. Mohou to tedy být techniky týkající se použití bojové hole, kusarigamy, apod. Prakticky by se dalo říct, že každá zbraň má své umění podle ní nazvané, takže existují i styly ála boujutsu, tessenjutsu (umění boje s vějíři), apod.
Kenjutsu
Techniky mečů se týkají jutsu, které využívají mečů či jiných sečných zbraní podobných mečům. Tyto techniky mohou být použity v kombinaci s taijutsu, ninjutsu či vedením chakry pro dosažení většího ničivého účinku. Existují i techniky, které zahrnují prvky genjutsu.
Shurikenjutsu
S těmito technikami souvisí vrhací zbraně, od shurikenů, přes kunaie až po senbony, či jiné zbraně, s jejichž pomocí uživatel útočí na dálku. Techniky jako je Shuriken Kage Bunshin no jutsu spadají právě do této kategorie.
Kinjutsu
Jinak známé Zakázané techniky, které byly zakázány pro jejich účinky. Nejčastěji se jedná o extrémní devastující účinky či účinky, které poškozují samotného uživatele či jsou mimo přijatelné, etické normy.
Nintaijutsu
Jak již název napovídá, jedná se o techniky, kombinující v sobě jak prvky ninjutsu, tak taijutsu. Obvykle jde o posílení taijutsu útoku pomocí ninjutsu, například vznícení pěsti uživatele, či její zatvrzení.
Kekkei Genkai
Neboli Pokrevní vlastnost, jsou schopnosti předávané pomocí genetického kódu například v jednotlivých klanech. I když je možné mít více než jednu kekkei genkai, je to velice vzácné. Dědičné vlastnosti, které fungují skrze uživatelův zrak, se nazývají Doujutsu. Ostatní kekkei genkai například využívají kombinace živelnách podstat chakry a tím vytvářejí živly nové, které je nemožné se naučit bez nutné genetické výbavy.
Doujutsu
Genetické schopnosti, které využívají oči. Tyto techniky jsou méně časté. Nevyžadují ruční pečetě a někdy usnadňují užívání taijutsu, ninjutsu, genjutsu nebo obranu proti nim. Všechny známé doujutsu dávají uživateli určité unikátní schopnosti jako je například rozšířené zorné pole. Využívání doujutsu spotřebovává chakru.
Iryou Ninjutsu (Lékařské techniky)
K vykonávání lékařských technik je zapotřebí nejen znalost biologie, chemie a fyziky, ale i perfektní ovládání chakry. Bez těchto vědomostí se shinobi jen těžko uplatní jako lékařský ninja.
- BLIŽŠÍ POPIS A TECHNIKY:
Chakra
Základním nástrojem pro provádění lékařského ninjutsu je samozřejmě chakra. Toto odvětví se spoléhá na několik jejích vlastností:
- Do jisté míry umrtvuje okolí zranění. (Záleží na typu a rozsahu zranění – to už je na role-playi. ^^)
- Každý bod na chakrovém oběhu souvisí s nějakým místem (orgánem, soustavou orgánů) v těle. Lékařský ninja je musí znát do jednoho.
Medické úrovně
Tyto úrovně se týkají schopností jednotlivce, které získal v oblasti iryou ninjutsu. Neplatí, že pokud má hráč postavu na úrovní např. pokročilého chuunina (úroveň B), jeho schopnost léčení též automaticky spadá do úrovně B, pokud neprošel základem iryou ninjutsu.
V praxi to znamená, že se postava nemůže z fleku naučit Shousen no Jutsu úrovně B, pokud nemá sepsaný trénink na úrovně předchozí. Též se nelze učit lékařskou techniku ranku B, pokud postava ovládá pouze Shousen no Jutsu ranku C.
Nemedik
Shinobi, který neumí používat lékařské techniky. Dokáže dát první pomoc, od zalepení bolístky náplastí po jednoduché šití. Zranění ošetřuje bez použití chakry jen za pomoci lékárničky nebo jiných dostupných prostředků.
Začátečník
Učí se o zákonitostech v těle, látkách, které tělo ovlivňují a způsobech léčby. Musí mít základ v anatomii, chemii i fyzice (postava, hráč nemusí xD) a musí jej být schopen aplikovat. Je schopen základní jemné manipulace s chakrou. Úroveň je získána zvládnutím Shousen no Jutsu na úrovni D.
Mírně pokročilý medik
Je schopen preciznější práce s chakrou nežli začátečník. Jeho vědomosti o anatomii, chemii i fyzice jsou rozšířené. Od této úrovně je medik schopen léčit vlastní zranění (za určitých předpokladů, které zmíním později). Úroveň se získává zvládnutím Shousen no Jutsu na úrovni C.
Pokročilý medik
Práce s chakrou je preciznější a rychlejší, vědomosti udržovány s novými poznatky. Úroveň se získává zvládnutím Shousen no Jutsu na úrovni B.
Expert
Medik je schopen opravdu precizní práce s chakrou. Za určitých podmínek je schopen léčit na dálku. Úroveň se získává zvládnutím Shousen no Jutsu na úrovni A.
Mistr
Preciznost práce s chakrou je dovedena k dokonalosti. Úroveň se získává ovládnutím legendární léčitelské S rank techniky.
Základ
Japonský název: Shousen no Jutsu
Český název: Technika mýtické dlaně
Třída jutsu: iryou ninjutsu
Úroveň jutsu: D - A
Popis: Technika urychluje přirozené uzdravující procesy, čímž umožňuje ošetřit pacienta bez potřeby dalšího lékařského vybavení. Lze ji využít jak na vnější, tak na vnitřní zranění fyzického rázu. Technika vyžaduje dobrou znalost anatomie a výbornou schopnost práce s chakrou. Technika dokáže urychlit léčbu zranění, se kterým by si tělo poradilo samo (srůst kosti, srůst kůže, oprava orgánů), avšak omezená zásoba krve mu to samotnému nedovolí. Nedokáže nahradit amputovanou končetinu nebo velké chybějící plochy těla. Též nedokáže přivést mrtvé k životu ani rozběhnout orgán, pokud jedinou příčinou jeho zástavy není pomalu se nahrazující tkáň. Zkrátka a dobře, Shousen no Jutsu podstatně urychluje tvorbu nové tkáně a proto je nutné učit se i další odvozené techniky. Rozhodně se nejedná o univerzální léčebnou techniku. Shousen též umožňuje uživateli rozpoznat charakter zranění. V úměře s rozsahem zranění doba léčení trvá 5 – 20 minut (ohlídá dohlížející).
D – rank: Uživatel je schopen léčit lehká zranění kůže nebo zastavit lehké krvácení (modřiny, nepatrné ranky, atd.)
C – rank: Uživatel je schopen léčit těžká zranění kůže nebo zlomeniny, zastavit žilné krvácení a léčit lehčí poškození vnitřních orgánů.
B – rank: Uživatel je nově schopen zastavit tepenné krvácení a středně těžké zranění vnitřních orgánů.
A – rank: Uživatel je schopen léčit jakékoliv zranění, které vyžaduje urychlení léčení a zastavit jakékoliv krvácení.
Zápor: Pokud uživatel léčení přežene nebo použije příliš mnoho chakry, může pacienta dostat až do kómatu. To samozřejmě nějakou dobu trvá, tudíž není možné tuto stránku techniky využít proti pohyblivému soupeři. Navíc jsou ji schopni využít jen uživatelé, kteří Sousen no jutsu ovládají na úrovni A, a to ještě velmi těžko, jelikož je při boji narušeno jejich soustředění. Pokud chce uživatel použít techniku v boji, stává se nesoustředěným na okolní podněty, a proto se technika v boji prostě nedoporučuje. Nedovoluje léčit otravu jedy.
Poznámka: Technika Shousen no Jutsu je naprostý základ pro každého medika. Je důkazem, že je ninja schopen precizní práce s chakrou. Proto musí hráč sepsat trénink na každou úroveň techniky zvlášť. Od schopnosti užívání této techniky se odvíjí učení se dalších lékařských technik. Pokud tedy postava zvládá Shousen no Jutsu na úrovni C, nedokáže se naučit vyšší rank jiné lékařské techniky, než je C. Úroveň schopnosti použití této techniky určuje medickou úroveň postavy. Je to zkrátka čirý základ.
Což znamená, že jakákoliv postava, která tuto techniku neumí, je lékařsky nemedik.
Podpůrné techniky
Neplatí pro ně medické úrovně, protože nejsou ryze léčitelského charakteru.
Japonský název: Chakura Koutai no Jutsu
Český název: Technika přenosu chakry
Třída jutsu: ninjutsu
Úroveň jutsu: B
Popis: Technika dovoluje přenést vlastní chakru do těla jiné osoby. Funguje na vzdálenost maximálně dvacet metrů a uživatel musí na příjemce vidět.
Zápor: Během užívání techniky se na ni uživatel maximálně soustředí, a proto ji nemůže využívat během vlastního boje (v boji to použitelné je, ale uživatel se nesmí soustředit na něco jiného). Neútočná technika. Cíl může takto přenesenou čakru odmítnout silou vůle. Technika je určená jen a POUZE pro doplnění chakry cíle.
Odvozené techniky
Zde medické úrovně samozřejmě platí.
Neživelné
Japonský název: Jibun Jiryou
Český název: Vlastní léčba
Třída jutsu: iryou ninjutsu
Úroveň jutsu: C
Popis: Technika umožňuje léčit sebe sama a její léčebná schopnost se odvíjí od ranku Shousen no Jutsu, kterého uživatel dosáhl.
Zápor: Zápory jsou stejné jako u Shousen no Jutsu.
Japonský název: Saikan Chuushutsu no Jutsu
Český název: Technika extrahování jedu
Třída jutsu: iryou ninjutsu
Úroveň jutsu: B
Popis: Uživatel pomocí techniky Chakura no Mesu provede zářez v blízkosti místa, kterým se do těla dostal jed. Následně tudy prožene velké množství speciální lékařské tekutiny, která z těla jed odstraní. Celé ošetření se provádí tolikrát, kolikrát je třeba jej provést pro potřebné očištění organismu. Proces je pro pacienta velmi bolestivý a hlavně jde o poslední záchranu, kdy je pacient v akutním ohrožení života. Technika nedokáže tělo úplně vyléčit, ale poskytne čas pro další postupy. Z jedu vyjmutého z těla je medik navíc schopný vytvořit protilátku dle pravidel na protijedy uvedených níže. Technika též ošetřuje poškození, které jed napáchal.
Zápor: Velmi bolestivé pro pacienta. Medik se plně soustředí na svou práci a je proto zranitelný.
Japonský název: Saibou no Kasseijutsu
Český název: Buňky aktivující technika
Třída jutsu: iryou ninjutsu
Úroveň jutsu: A
Popis: Technika dovoluje aktivovat veškeré buňky pacientova organismu a donutit léčit vlastní tělo, což zvyšuje šance pacienta na přežití velmi složitých a život ohrožujících operací. Technika vyžaduje vysokou úroveň ovládání vlastní chakry.
Zápor: Medik se plně soustředí na svou práci a je proto zranitelný. Během zákroku však zvládá operovat.
Japonský název: Chikatsu Saisei no Jutsu
Český název: Technika regenerační resuscitace
Třída jutsu: iryou ninjutsu
Úroveň jutsu: A
Popis: Technika vyžaduje minimálně devět mediků a speciální čtvercovou pečeť nakreslenou na zemi. Do středu pečetě je umístěn pacient, zatímco čtyři medici se usadí do rohů. Pátý medik je usazen do čela celé pečetě a řídí operaci. Zbylí medici jsou zde pro jistotu, kdyby některý z rohů potřeboval vystřídat. Technika dokáže léčit velmi těžká zranění (chybějící kusy masa) za použití časti těla (např. vlasů), která zde působí jako zdroj genetické informace, ze které část těla dorůstá. Technika tak na rozdíl od Shousenu dovoluje léčit větší chybějící plochy tkáně, např. připojit amputovanou končetinu k tělu.
Zápor: Za potřebí je schopnost velmi precizní práce s chakrou. Medici se musí soustředit na léčbu, která může trvat i několik hodin. Jakmile je někdo z nich vyrušen, technika končí.
Japonský název: Shikon no Jutsu
Český název: Technika mrtvé duše
Třída jutsu: iryou ninjutsu
Úroveň jutsu: B
Popis: Technika umožňuje dočasně oživit mrtvolu a ovládat ji pomocí chakry. Mrtvola pak může posloužit jako krátkodobý spojenec nebo návnada. Na první pohled totiž mrtvola nejde rozeznat od živého člověka. Mrtvola dokáže využívat techniky, které uměla za života.
Zápor: Technika působí jen tři posty, pak mrtvola znovu zemře. Techniku lze použít jen jednou za souboj kvůli náročnosti na chakru.
Japonský název: Chakura no Mesu
Český název: Chakrový skalpel
Třída jutsu: ninjutsu
Úroveň jutsu: D - S
Popis: Uživatel obalí svou ruku chakrou, díky níž je schopen proniknout skrze tkáň, aniž by ji poškodil. Takto se medik může dostat do těla pacienta bez nutnosti jej otevřít. Uživatel zkrátka seká jen to, co chce. Techniku se lze učit již od genina, avšak skutečnou funkci začíná technika plnit až při dosažení ranku B.
D – rank: Technika dovoluje průnik do těla, avšak zanechá po sobě zářez, který je nutno uzavřít. Pouze vynahrazuje absenci lékařského vybavení na bojišti a na 99% zamezuje přenosu infekce, který by jinak při obyčejném otevření hrozil.
Zápor: Technika musí být provedena v naprostém klidu a proříznutí trvá jeden celý post. Medik se musí na svou práci plně soustředit. Technika nedokáže zničit kost. Ruce modře září.
C – rank: Technika dovoluje průnik do těla, avšak zanechává po sobě jizvu. Tentokrát není nutné žádné šití. Je zcela zabráněno přenosu infekce.
Zápor: Technika musí být provedena v naprostém klidu a proříznutí trvá jeden celý post. Medik se musí na svou práci plně soustředit. Technika nedokáže zničit kost. Ruce modře září.
B – rank: Teprve na této úrovni se technika stává opravdovým chakrovým skalpelem. Po zářezu nezbyde ani jizva.
Zápor: Techniku je stále zapotřebí provádět v klidu, jelikož se medik musí na svou práci soustředit. Tentokrát je však uživatel schopen s technikou manipulovat normální rychlostí. Lze přeseknout i kost. Ruce modře září.
A – rank: Technika na této úrovni je upravena pro bojové účely. Lze s ní manipulovat během boje a přesekávat svaly a šlachy. Kosti vzhledem ke ztíženým podmínkám řezat nelze.
Zápor: Vzhledem k potřebě velmi precizní práce s chakrou je technika velmi náročná a nelze se s ní bránit jiným zbraním. Tato úroveň zkrátka oprošťuje uživatele od nutnosti zůstat při jejím provádění v klidu. Ruce modře září.
S – rank: Nejdokonalejší úroveň techniky, kterou se nepodaří vypilovat jen tak někomu. Na této úrovni je však možné řezat stromy či kameny.
Zápor: Jediným záporem této techniky je samozřejmá náročnost na chakru, jak vyplívá z jejího ranku, a též viditelnost modré záře okolo nabitých rukou.
Japonský název: Chakura Kouyou no Jutsu
Český název: Chakrou navýšená síla
Třída jutsu: nintaijutsu
Úroveň jutsu: A
Popis: Uživatel soustředí chakru do jakékoliv úderové plochy svého těla a během úderu ji všechnu naráz uvolní. Technika patří mezi lékařské a tudíž je podmíněna zvládnutím Shousen no Jutsu ranku A, což vysvětluje potřebu velmi precizní práce s chakrou. Pokud uživatel už sám o sobě má obrovskou sílu, technika tuto schopnost, totiž neuvěřitelnou sílu vlastních svalů, ještě znásobí. Jestliže byl tedy uživatel schopen vlastními svaly drtit balvany, posílen touto technikou zvládne např. unést Gamabuntovo tantou.
Pokud se techniku naučí ninja, který má průměrnou sílu, zvládne nosit stromy na ramenou, jako kdyby nic nevážily.
Zápor: Technika vyžaduje velmi precizní práci s chakrou a též schopnost výborného načasování. Každý post, kdy postava použije tuto techniku, se rovná použití jedné A-rank techniky, což se projeví na celkovém vysílení postavy během boje.
Živelné
Medik se může specializovat i dle živlu, ke kterému se přiklání jeho chakra. K provádění lékařských technik živelného základu je nutné zvládnout Shousen no Jutsu a medik zvládne jen tu úroveň, na které se nachází.
Fuuton
Techniky založené na fuutonu ovlivňují plyny vyskytující se v těle.
Katon
Katonové techniky pracují s teplotou v těle.
Suiton
Suitonové techniky spravují tělní tekutiny.
Japonský název: Iryou Suiton: Mizukurage
Český název: Lékařský živel vody: Vodní medůza
Třída jutsu: iryou ninjutsu, suiton
Úroveň jutsu: C - A
Popis: Uživatel vytvoří vodní medúzu, která se přichytí na tělo (uživatele, pacienta) a vyléčí zranění podle úrovně těžkosti. Schopnost léči zranění se odvíjí od Shousen no Jutsu:
C – rank: Uživatel je schopen léčit těžká zranění kůže nebo zlomeniny, zastavit žilné krvácení a léčit lehčí poškození vnitřních orgánů.
B – rank: Uživatel je nově schopen zastavit tepenné krvácení a středně těžké zranění vnitřních orgánů.
A – rank: Uživatel je schopen léčit jakékoliv zranění, které vyžaduje urychlení léčení a zastavit jakékoliv krvácení.
Zápor: Medúza musí být přichycena na těle cíle. Je pouze na jedno použití.
Japonský název: Iryou Suiton: Suika
Český název: Lékařský živel vody: Vodní komár
Třída jutsu: iryou ninjutsu, suiton
Úroveň jutsu: B
Popis: Technika založená na technice Saikan Chuushutsu no Jutsu dovolující využít místo speciální lékařské tekutiny vodu. Uživatel vytvoří vodní komáry, kteří vysají jed z těla.
Zápor: Pro pacienta bolestivý proces. Uživatel se musí soustředit na techniku. Neodstraní všechen jed, avšak poskytne materiál pro výrobu protijedu.
Poznámka: K zvládnutí této techniky není nutné umět Saikan Chuushutsu no Jutsu.
Japonský název: Iryou Suiton: Mizukamakiri
Český název: Lékařský živel vody: Vodní kudlanka
Třída jutsu: iryou ninjutsu, suiton
Úroveň jutsu: B
Popis: Technika pracuje na principu chakrového skalpelu. Uživatel pomocí vodní chakry zformuje na svých rukách loupeživé končetiny kudlanky nábožné, kterými je schopen řezat do svalů, aniž by poškodil kůži.
Zápor: Technika vyžaduje schopnost velmi precizní práce s chakrou. Nepřesekne kost a nedokáže se ubránit zbraním. Ke zvládnutí techniky je třeba ovládat chakra skalpel.
Doton
Dotonové techniky pracují s minerály v lidském těle.
Raiton
Raitonem se ovlivňují elektrické impulsy nervové soustavy.
Japonský název: Ranshinshou
Český název: Technika poruchy nervových drah
Třída jutsu: nintaijutsu, raiton
Úroveň jutsu: A
Popis: Uživatel vyšle dotykem do protivníkova mozku signál, který doslova poblázní nervové dráhy starající se o pohybový aparát. Zasažený protivník se nemůže pohnout tak, jak by chtěl. Pokud by chtěl pohnout např. levou rukou, po zasažení technikou bude hýbat např. pravým koutkem úst. Technika pospojuje dráhy při každém použití jinak. Nástup je okamžitý, efekt trvá tři posty.
Zápor: Ruka nabytá elektřinou párkrát slabounce zasrší. Pokud je člověk dostatečně inteligenčně zdatný, dokáže se přeučit, co který povel ovládá, a znovu se začne hýbat.
Legendární S-rank techniky
Možnost ovládnout tyto techniky se otevírá po zvládnutí Shousen no Jutsu ranku A a dosažení úrovně sannina.
Japonský název: Byakugou no In
Český název: Rezervní pečeť
Třída jutsu: fuuinjutsu
Úroveň jutsu: S
Popis: Technika dovoluje uživateli nastřádat ohromné množství chakry do jednoho určitého bodu na těle (většinou se jedná o čelo). V tomto bodě se vytvoří pečeť tvaru kosočtverce. Uživatel je od této chvíle schopen velmi precizní práce s chakrou, která nedovoluje žádné zbytečné plýtvání. Techniky uživatele jsou prováděny s nulovými ztrátami. Po uvolnění pečeti se všechna nastřádaná chakra uvolní do celého těla, pečeť se roztáhne po obličeji. Uživatelovi techniky se stanou mnohonásobně silnějšími. Jakmile je pečeť uvolněna, zůstává na čele uživatele.
Množství chakry vytvořené technikou stačí na posílení dvanácti technik. Například techiku typu hnivé vlny, která měla původně rozsah 30 metrů, posílí na rozsah 100 metrů. Dotonová střela s průrazem dřevěného prkna nyní dokáže prorazit ocel apod.
Zápor: Během střádání chakry je uživatel slabší, není schopen používat všechnu svou sílu. Střádání chakry totiž snižuje schopnost těla doplnit své vlastní zásoby této energie na maximum. Chakra se střádá minimálně tři roky. Po každém uvolnění je třeba chakru doplnit.
Japonský název: Infuuin: Kai
Český název: Rezervní pečeť: Uvolnit
Třída jutsu: fuuinjutsu
Úroveň jutsu: S
Popis: Technika uvolňuje Byakugou no In. Pokud po využití chakry z této techniky nějaká chakra zbyde, uživatel ji může vrátit zpět do pečeti. Uživatel se ji učí společně s Byakugou no In a technika se nepočítá jako další S-rank. S naučením Byakugou no In uživatel okamžitě získává techniku Infuuin: Kai.
Zápor: Spouštěcí technika. Nebojová.
Japonský název: Souzou Saisei
Český název: Mitotická regenerace
Třída jutsu: kinjutsu, iryou ninjutsu
Úroveň jutsu: S
Popis: Technika dovoluje uživateli dokonale zregenerovat vlastní tělo na jeden zátah. Neopravuje staré buňky, nýbrž urychluje tvorbu nových. K použití techniky je zapotřebí obrovské množství chakry (2 užití zcelkových možných 12 technik) uvolněné z pečeti Byakugou no In. Těch dvanáct technik lze využít kdykoliv během trvání uvolnění pečetě a posílená není automaticky každá technika, kterou během použití pečetě uživatel provede.
Zápor: Každá buňka v těle má jen omezený počet dělení. Technika toto dělení urychluje, tudíž zkracuje život.
Japonský název: Ninpou Souzou Saisei – Byakugou no Jutsu
Český název: Ninja umění mitotické regenerace – Jedno sto léčení
Třída jutsu: kinjutsu, iryou ninjutsu
Úroveň jutsu: S
Popis: Tato technika je velmi podobná technice Souzou Saisei. Rozdíl spočívá ve schopnosti léčit uživatelova zranění bez nutnosti složit pečetě a vlastně i bez nutnosti vědomě se na techniku soustředit. Nepřetržitě tedy léčí sama od sebe, dokud je aktivní. Uživatel je schopen techniku dotykem přesunout i na jinou osobu a vyléčit její zranění. Léčba trvá jen po dobu dotyku. Technika léčí uživatele tak rychle, že těžká zranění se hojí prakticky po jejich vzniku. Člověk, který ovládá tuto techniku, je prakticky nesmrtelný, dokud má chakru.
Zápor: Každá buňka v těle má jen omezený počet dělení. Technika toto dělení urychluje, tudíž zkracuje život. To platí i pro tělo léčeného, na kterého byla technika použita. Uživatel musí umět techniky Byakugou no In, Infuuin: Kai a Souzou Saisei. Každý post, kdy je technika aktivována, sežere dvě užití z celkových dvanácti techniky Byakugou no In.
Otrava
Otravu nelze vyléčit obvyklými lékařskými technikami. Medik musí být schopen namíchat protijed. Tato schopnost se odvíjí od jeho medické úrovně a úrovně uživatele jedu. Medik je schopen namíchat protilátku pro jed od člověka stejné a nižší úrovně. Medik by měl zároveň poznat, jestli je schopen protijed namíchat nebo ne.
Samozřejmě protijed lze namíchat jen s pomocí nějakých pomůcek. Neexistuje, aby medik najednou odkudsi vykouzlil protijed.
Každý medik sebou ve svitku nosí set na míchání protijedů.
Tabulka schopnosti vytvářet protijed.
Lékárnička
Každý medik si může (ale nemusí) zažádat o extra vybavení v lékárničce. Je však povinen seznam tohoto vybavení sepsat a odeslat na mail ke schválení.
Similar topics
» Druhy chakry (živelná chakra, senjutsu chakra, apod.)
» Ranky technik
» Ninja ranky (genin, chuunin, apod.)
» Chakra a její funkce (chůze po stromech, vodě, vedení chakry zbraněmi, apod.)
» Ranky technik
» Ninja ranky (genin, chuunin, apod.)
» Chakra a její funkce (chůze po stromech, vodě, vedení chakry zbraněmi, apod.)
Konoha NFFORPG Informační Stránka :: Herní informace a mechanismy :: Herní informace a mechanismy :: Informace a mechanismy
Strana 1 z 1
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru